søndag 21. august 2011

Bakesøndag

Siste søndag før dåpen, så den ble benyttet til storbaking. En haug med muffin og en stoooooor langpanne sjokoladekake m/valnøtter.
Kaken skal ikke pyntes før neste lørdag, så den ser ikke så veldig spennende ut. Muffinsene derimot fikk seg en liten runde med dekorsprøyten og frosting.

Sjokolademuffinsoppskriften fant jeg på i boken til Ingrid B. Hancock http://www.hancockcupcakes.no/

 Her er vi i full gang med muffinsrøren. Tok litt tid, da alt skal blandes hver for seg, før det tilslutt røres sammen.

Her er muffins klar for ovnen i 20 minutter. Vips var 12 muffins klare til avkjøling og pynting.
Jeg valgte en "enkel" frosting:

Hvit smørkrem/frosting
100 gr margarin
300 gr siktet melis
1 1/2 ts vaniljesukker
3 ss melk (eller annen væsle)

Pisk temperert smør og melis til det er jevnt. Tilsett væsken litt etter litt. Pisk til kremen er lett å jobbe med.  
  
Dette er en basis du lett kan smaksette eller "fargelegge" som du selv ønsker.
Jeg delte den i to, halvparten smaksatte jeg med litt smeltet sjokolade. Den andre delen farget jeg med rosa konditorfarge fra Cacas (cacas.no)

Resultatet ble slik:




2 kommentarer:

  1. Eh... NAM! :D
    De så kjempegode ut. Du har skikkelig dreisen på å dekorere med frosting også.
    klem

    SvarSlett
  2. Oi... takk:) Øver meg til dåpen. De må jo bli perfekte, så har endl å jobbe med. Men er jo så moro:)

    SvarSlett